Igår

Igår när jag och Julia kom upp till stallet så träffade vi Maja och hon sa att vi skulle springa fort och fråga Liza (min och Julias gamla ridlärare) om hon behövde hjälp med att rida någon häst. Och det behövde hon. Först hjälpte vi till att fylla hö-vagnen sen gjorde vi iordning Mango och så red vi en halvtimme var på honom. Han var verkligen SUPER BRA!!!! En jätte trevlig häst att rida. Mycket snäll i spiltan och vädigt snäll att rida. Han har väldigt luftiga steg :) Jag red i mina Hunter. Först red jag och jag tränade på övergångar. Han var väldigt duktig och fattade faktiskt galopp från halt. Mango är bara 6år men alltså väldigt duktig för att vara så ung! När jag hade ridit klart höll jag en liten lektion för Julia. Men på slutet blev han trött och var inte riktigt lika arbetsvillig, eller han smet ur volten lite men julia är tuff och tog tillbaka honom. Det gick hur som helst jätte jätte bra för mig igår!<3



MANGO ÄR MIN ABSOLUTA FAVORIT HÄST!!!!!



På dressyr kursen hade jag Tessa. Vi tränade på hur man rider fram ordentligt och inför tävling och sen red vi ett ryttarmärke. Vi var tre i varje grupp. grupp 1: Linn-Ross,  Sofie-Mon Amie,  Selma-Yellow alltså dom snabba hästarna grupp 2: Jag-Tessa,  Julia-Cindy,   Maja-Jimmy alltså hästarna som brukar bocka (inte tessa) Först red grupp 1 och vi fick skritta i andra manegen. Sen fick vi rida och jag red först i ledet. Sen när vi hade ridit klart allihopa så visade det sig att våran grupp hade vunnit! Jippi<3! Haha! En kul grej i alla fall

Kommentarer
Postat av: Freja<3

Min Prins är bäst <3<3<3

Han är duktig <3



Lyllo dig somfick rida Honom <e<3<3<3

Du är bra på att rida <3

2011-12-27 @ 19:51:57
URL: http://livetmedmango.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0