Nikina!!!

Ni som läste förra inlägget vet att jag hade en väldigt rolig dag. Men allt var inte roligt...

Igår när vi skulle hjälpa till att ta in hästarna hade jag presic tagit in Tessa (pöss<3) och stod vid min ryktlåda, redo att börja sköta ett lermonster. Då ser jag Nikina komma travandes mot mig. Liza och de andra höll fortfarande på att släppa in. Jag tänkte att jag skulle ta nikina i grimman och leda henne. Men hon vände tvärt och travade in till Yellow (som var i spiltan) Och Yellow sparkade och Nikina fick nästan en spartk på bringan, då blev Nikina rädd och backade. Hon snubblade över Selmas ryktlåda och sen på gummimattan som ligger mitt i stallgången (en liten flärp sticker upp där hon snubblade). Hon ramlade precis utanför Estebans spilta (även han var inne)  och slog i huvudet i kanten på spiltan. Sen tog vi henne till sin egna spelta och lät henne äta lite. Efter en stund gick vi tillbaka till henne och skulle se hur hon mådde. Då såg vi att nästan allt hennes hö var BLODIGT! Vi blev jätte rädda men Liza sa att det inte var någon fara. Hon hade ett sår vid knät som hade runnit ner hela vägen för benet så det såg riktigt läskigt ut!
Ja det här var ju inte så roligt men Nikina mår antagligen bra och kan säkert börja gå lektioner snart!
hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0