Pay and Jump på Tessa<3

såhär gick det på dagens såkallade träningstävling:
kom upp vid tio över 8 fixxade i ording mina grejor och började sköta och knoppa.
På framridningen gick det väldigt bra!! Hon var framåt och gick fram för skänkel och röst. Kändes verkligen super :D sen började vi hoppa fram och då kändes hon också perfa. Utom i vänster varv då hon inte ville fatta rätt galopp:( lilla busfia<3 men sen lyckades vi ialla fall :D
Väl inne på banan var hon väldigt pigg men ändå så att jag kunde kontrollera henne. första och andra hindret gick bra, sen på tredje fick hon för sej att hon inte alls skulle över son hon vände. När jag kom på det igen hoppade hon över sen gick resten bra. Fast när jag kom til det sista hindret ville hon baera jäklas med mig så hon vek av två gånger :( Aja det var vår första hopptävling så är faktiskt ganska nöjd. Även om jag blev ganska sur på henne... jaja jag red Tessa och hon har ju sin egen vilja. Fast jag tror faktiskt bara att hon ville retas med mig. Hindrerna var inte alls läskiga. Lite anorlunda men ändå hon har sett dom förut.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Hupp så här sitter jag nu och ska snart plugga till mitt SO-prov  som jag har imon :(:( trååååkigt! Men det måste göras. I fredags fick jag veta att jag antagligen har kommit med i Minispecialen :D glaaaaaad!!
Nu måste jag verkligen gå. Har typ tusen saker att göra!! Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0