Dag 2 Det roligaste som finns

Det roligaste som finns är ju såklart ridnind och hästhållning<3 Och inte minst mina kära vänner :) Ridning är ju verkligen mäktigt du kan komunicera med ett så stort djur. Man förstår varandra. Jag menar man blir så samspelt. Det kan bara inte vara tråkigt ;) Hästhållning, då menar jag exempelsvis sköta min älskade Tessa. Tessa är ju ridskole ponny och har väääldigt svårt att lita på någon. Man måste lära känna henne. I början kunde jag inte sköta direkt när hon hade kommit in från hagen och åt sitt hö. jag fick vänta i kanske en halvtimme, mer eller mindre, innan jag kunde börja. Då var det ju så att hon vaktade sin mat och inte kände mig så bra som hon gör nu. Jag kan börja sköta direkt utan att Tessa ens vinklar örat bakåt. Nu behöver hon inte vakta sin mat från mig. Hon kan "dela" den :)
Och mina kära vänner är ju det vackraste man har. Och då räknar jag såklart Tessa<3

Varför är då detta det roligaste som finns. Om ni inte förstår det så får ni nog ta och läsa igen;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0