sant eller inte?

Har tänkt på det här uttrycket "Money can't buy us happiness", "Man kan inte köpa sig lycklig" eller liknande.

Tänk såhär: Om uttrycket "Money can't buy us happiness" menar att man inte kan köpa sig lycklig så är väl det fel? Jag menar om man köper en häst, då är det väl pengarnas förtjänst, delvis. Då är det ju pengarna som köpte oss lyckliga i alla fall. Man köpte hästen för pengarna och på så sätt var det pengarna som köpte en lycka. Eller?

Man kan tänka såhär med: Du köpte hästen men det var inte pengarna förtjänst. Det var kärleken till hästen som fick dig att köpa den. Fast då var det ju fortfarande pengarna som gjorde att man blev lycklig. Även o det är hästen som fyller en och gör en lycklig. Å andra sidan behöver man inte köpa hästen för att vara lycklig. Man kan ju göra så som jag och mina vänner gör, sköta hästen. Fast jag vill ju självklart köpa los Tessa men det är inte poängen just nu. Poängen är att man inte behöver köpa hästen för att bli lycklig. Det räcker med att sköta och få rida den.

Allstå: Pengar kan köpa oss lycka, men det behöver inte vara själva pengarna som gör oss lyckliga.




Åsikt: Dana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0